tirsdag den 20. marts 2012

"Før jeg falder" - Lauren Oliver

Titel: Før jeg falder
Forfatter: Lauren Oliver
Forlag: Carlsen
Sider: 509
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 2/5










Fra Saxo: Samantha er en feteret high school piger, der har en skøn kæreste og dejlige veninder. Hun omkommer i en bilulykke med sine veninder, men det er ikke slutningen. Samantha får en ny chance - ja hele seks chancer - for at genoplever den sidste dag og ændre på andres liv og skæbne.

Jeg har udelukkende hørt gode ting om den her bog, faktisk bliver den rost til skyerne. Men jeg er bare ikke enig. Jeg synes ikke, den er fantastisk. Den er skrevet i et lidt kedeligt sprog og jeg begynder virkelig at blive træt af at gennemleve den samme dag igen og igen. Bogen er meget kliché præget og det gør den rigtig lang.

Bogen lægger op til moralen "lev mens du gør det", men hos Samantha bliver det hurtigt et spørgsmål om, hvad hun skal ofre, de "forskellige" dage og det er for anstrengende at læse. Måske havde det været bedre, hvis bogen ikke havde været over 500 sider. Jeg synes desuden, slutningen er alt for let at gætte sig til.

Jeg tror måske bare ikke time-loop konceptet virker for mig i en bog, fordi beskrivelserne hurtige bliver kedelige. Det fungerer bedre på film, hvor man lynhutigt kan se, at alt er som det plejer.


3 kommentarer:

  1. Er ret enig. Gav den selv tre af fem stjerner

    SvarSlet
  2. Du får lige en samlet kommentar, som svar på de beskeder, du har skrevet til mig, de sidste 14 dages tid. ;)

    Kan se du allerede har snuppet Top 10 Tirsdag. ;) Og desuden mange tak for dine søde ord. :)

    - Didde
    www.bookaholic.dk

    SvarSlet
  3. Hahahah! Jeg synes nu, at Snow så nogenlunde ud, som jeg havde forestillet mig ham. Men ellers er jeg glad for, at du også var begejstret for filmen. :)

    SvarSlet