mandag den 6. maj 2013

Red-Headed Stepchild - Jaye Wells

Originaltitel: Red-Headed Stepchild
Forfatter: Jaye Wells
Serie: Sabina Kane #1
Forlag: Orbit
Sider: 325
Udgivelsesår: 2009
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: Købt





I en verden, hvor det at være af blandet blod ikke er en fordel, passer Sabina ikke ind. Og det, at hun er snigmorder - det eneste job, der passer til en udstødt - hjælper hende ikke. Men hun har aldrig taget sig arbejde med hjem. Før nu.

Hendes nyeste mission er ubehageligt kompliceret og truer den skrøbelige fred mellem vampyrer og magikere. Mens Sabina forsøger at finde ud af, hvilken side hun er på, opdager hun et indviklet politisk net, nogle ubehagelige oplysninger om sin familie og nogle ukendte talenter. Enhver af disse ting kunne i sig selv være voldsomt livsændrende, men sammen kan de være fatale...

***

For det først: Det er simpelthen  underligt at læse en bog, hvor hovedpersonen hedder det samme som en selv. Det har jeg aldrig prøvet før og helt ærligt, så ødelægger det altså lidt bogen for mig. Men til trods for det, var bogen faktisk udmærket.

Selve plottet var ret tyndt og utrolig let at gennemskue og der kom ikke en eneste overraskelse. Jeg kan forestille mig at det bliver bedre efterhånden som serien udvikler sig - i hvert fald virkede slutningen på bogen mere lovende end starten.

Sabinas familie og hendes familie er til gengæld rigtig spændende og der kom et par afsløringer hen af vejen, som gjorde det hele lidt mere spændende og som helt sikkert lægger op til en interessant historie i den næste bog.

Hendes forhold til Adam er nok det mest interessante i historien, til trods for at man udmærket er klar over, hvor det fører hen. Desuden er jeg helt vild med Giguhl og hans måde at være en del af historien på. Humor spiller en ret stor rolle i bogen og det var med varierende held. Nogle gange fungerede det super godt og jeg sad og grinede for mig selv. Andre gange var det for plat og kliché og jeg endte så med at sidde og rulle med øjnene i stedet.

Bogen er hurtigt læst og udmærket skrevet. Jeg kunne godt finde på at læse videre i serien, for den virker lovende og jeg er en sucker for serier, der blander overnaturlige racer. Desuden vil jeg rigtig gerne se mere til Adam. Jeg skal bare lige vænne mig til det med navnet..

2 kommentarer:

  1. SÅ enig. Det er VILDT mærkeligt at læse en bog, hvor hovedpersonen hedder det samme som en selv. Kan ikke rigtig arbejde med det xD Det er næsten lige så slemt hvis en af de vigtige bipersoner. Jeg undgår dem. En gang i folkeskolen var nok til at slå fast, at dét synes jeg var for mærkeligt.
    Heldigvis optræder Susanne eller Sus ikke særlig tit i engelske bøger, thank god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer også til at undgå det fremover! Men det er første gang jeg er stødt på det nogensinde :) Det plejer altid være Sabrina eller Sabine og det kan jeg godt leve med ;)
      Hehe, ja så der visse fordele ved at læse engelsk ;)

      Slet