mandag den 3. juni 2013

The Pirate's Wish & The Automaton's Treasure - Cassandra Rose Clarke

Originaltitel: The Pirate's Wish
Forfatter: Cassandra Rose Clarke
Serie: The Assassin's Curse #2
Forlag: Strange Chemistry
Sider: 320
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC






Efter at være rejst ud for at bryde forbandelsen, der binder dem sammen, strander Ananna og Naji på en magisk ø nordpå med intet andet end et sværd, deres kløgt og hemmeligheden om, hvordan de bryder forbandelsen: gennemfør tre umulige opgaver. Med hjælp fra deres ven Marjani og en ret usædvanlig allieret, rejser Ananna og Naji sydpå for at finde noget, der lader til at være uden for deres rækkevidde.

Uheldigvis har Naji fjender fra skyggeverdenen kendt som Tågen og Ananna står stadig overfor eftervirkningerne af hendes oprør mod Piraternes Forbund. Sammen må Naji og Ananna bryde forbandelsen, flygte fra deres fjender - og komme overens med deres voksende følelser for hinanden.

***

Der sker simpelthen så meget i The Pirate's Wish at jeg snart ikke ved, hvor jeg skal starte. Flere 'personer' bliver introduceret, flere hemmeligheder bliver afsløret og både Ananna og Naji udvikler sig. Historien starter ud præcis hvor den foregående sluttede og det er tydeligt at mærke, at det skulle have været en bog, men at den blev for lang og derfor blev delt i to.

Af nye personer, der bliver introduceret er jeg især vild med Jeric - han er sjov, fræk og et virkelig godt modspil til Ananna, der til gengæld virker som en frustreret teenager gennem hele bogen. Heldigvis formår hun at tage sig sammen engang imellem og få sparket noget handling igennem, men meget af bogen går på hendes følelser og det bliver lidt trivielt i længden; hun er jo blind overfor sandheden, selv når den skriger hende i ansigtet. Suk.

Naji var til gengæld fantastisk. Jeg ved ikke, om det måske er fordi jeg har fået læst The Witch's Betrayal, men han var bare nemmere at relatere til og forstå. Desuden er han noget så sød i sine forsøg på at nå ind til Ananna samtidig med at han bevarer sin kølige overflade. Han er uden tvivl min favoritperson i bogen.

Historien er vildt spændende og netop som man tror, man har regnet det hele ud, kommer der et nyt element ind og gøre historien endnu mere interessant. Den verden Cassandra Rose Clarke har skabt er så forunderlig, så magisk, så mangfoldig at alt kan ske og alt sker. Det er fantastisk og utrolig fantasifyldt og det føles som et eventyr, der bare fortsætter med at udfolde sig.

Historien fik mig til at grine højt og sukke dybt. Den var hurtigt læst, men ikke hurtig glemt. Velskreven, hyggelig og dragende. Og så hjælper det også at bøgerne har de smukkeste covers! Det er absolut ikke det sidste, jeg har læst fra Cassandra Rose Clarkes hånd, det er helt sikkert!


Originaltitel: The Automaton's Treasure
Forfatter: Cassandra Rose Clarke
Serie: The Assassin's Curse #0.6
Forlag: Strange Chemistry
Sider: 33
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: Købt til Kindle





Historien om Marjani's første skridt væk fra Quilar, da hun bliver smidt ud fra sit hjem for skandaløs opførsel. Marjani's skib bliver overtaget af pirater og for at redde sit liv, er hun nødt til at lade som om hun kender en stor skats placering.

***

Marjani er en fantastisk person og det var rigtig fedt at få lidt ekstra information om hende. Hun gennemgår en kæmpe udvikling i løbet af de 33 sider - fra at være passiv og bange til at være modig og impulsiv. Jeg kan rigtig godt lide begge dele af hende, men hun ender med at være præcis den person, jeg kender fra The Assassin's Curse og som jeg er helt vild med!

Historien er hurtig og sød og jeg er super vild med Safin - han er simpelthen så cute! Jeg kan kun anbefale at læse den, hvis du godt kan lide de andre bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar