fredag den 21. februar 2014

Simple Perfection - Abbi Glines

Originaltitel: Simple Perfection
Forfatter: Abbi Glines
Serie: Rosemary Beach #5 og Perfection #2
Forlag: Atria Books
Sider: 256
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: Købt

Læs først: Fallen Too Far, Never Too Far, Twisted Perfection og Forever Too Far.




Første sætning: My mother hadn't spoken to me during my father's funeral.


***

Woods havde det perfekte liv planlagt for sig. Rejse i graderne i familieforetagendet. Gifte sig med den rige pige, hans forældre ønskede. Lade som om rigdom og privilegier er alt, han nogensinde har ville have. Så kommer en pige ved navn Della stormende ind til byen, en smuk, uperfekt fremmed der stjæler hans hjerte og åbner hans øjne til en ny slags fremtid. Woods er klar og villig til at ofre alt for hende, da hans fars pludselig død efterlader ham med både sin mor at tage sig af og en forretning at bestyre. 

Della er opsat på at være stærk for Woods, selvom hun stille og roligt er ved at falde fra hinanden. Ligegyldigt hvor langt hun løber hjemmefra, er spøgelserne fra hendes fortid aldrig holdt op med at forfølge hende. Selvom hun forsøger hårdt at holde sine rigtige følelser skjult for Woods, er Della bange for at hun ikke kan være hans støtte uden at trække ham ind i mørket til hende. Men er hun stærk nok til at glemme det sidste, der holder hende sammen?


***

Hold da op, jeg har det svært med den her bog. Det er som om alle personerne har ændret sig fuldstændig og jeg kan ikke genkende nogen af dem. Mindst af alle Woods, som var helt fantastisk i Twisted Perfection og som er blevet en værre vatnisse. Øv, hvor blev jeg skuffet over hans opførsel og hans tuderi. Della er ikke meget bedre og 'den store konflik0't er direkte latterlig. Seriøst, jeg forstår ikke, hvordan man kan have et forhold, hvis der skal så lidt til at få det til at falde sammen. Desuden får det Della til at virke hamrende åndssvag og meget mere usikker end hun tidligere har fremstået og jeg er virkelig ved at være træt af hele pige-med-kæmpe-problemer-idiotien, der åbenbart hører sig til i New Adult bøger.

Omkring 85 % inde i bogen sker der noget fuldstændig overraskende, som også bare er så langt fra alt, hvad der tidligere er foregået, at jeg ikke synes det gav mening. Igen er handlingen (og tiden op til) simpelthen så langt fra, hvad personerne tidligere har vist at det virker klodset og som helt andre personer. Desuden er selve overraskelsen bare en måde at få sat fokus på et af de andre par i vennekredsen og få deres fortid med, hvilket sagtens kunne være en opstart til en bog om de to - og helt ærligt? Det er sgu for meget, for at sige det rent ud. Kom op med en ny serie, i stedet for at blive ved med at køre i det samme!

Min skuffelse over Simple Perfection er virkelig stor og jeg holder helt sikkert en lang pause fra Abbi Glines. Jeg kan på ingen måde anbefale Simple Perfection - for mig ødelagde den Woods fuldstændig og hans og Dellas forhold virker så ligegyldigt og irriterende bagefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar