søndag den 26. juni 2016

Tegneserier #1

Jeg er begyndt at læse en pokkers masse tegneserier indenfor de sidste par år og jeg vil rigtig gerne snakke om dem. Desværre synes jeg ikke helt, at jeg har nok at sige til at kunne retfærdiggøre en decideret anmeldelse hver gang, så i stedet vil jeg ævle lidt løs og anbefale i øst og i vest. Har I læst nogle af dem, jeg snakker om eller har I andre, I vil anbefale (eller fraråde) mig, så smid endelig en kommentar!

Den allerbedste tegneserie, jeg har læst indenfor de sidste mange år, er uden tvivl Saga. Den er medrivende, spændende, flot tegnet og utrolig sjov.

 


When two soldiers from opposite sides of a never-ending galactic war fall in love, they risk everything to bring a fragile new life into a dangerous old universe. 

Selvom historien er engelsk, er den let at læse fordi historien fortæller mere end ordene. Jeg ved godt, at det er meningen at tegneserier skal fortælle gennem billeder også, men mange tegneserier til voksne har utrolig meget tekst også og det lider Saga heldigvis ikke af. Det er en ualmindelig spændende serie og det eneste negative jeg kan finde på at sige, er at der endnu kun er 5 hæfter! JEG VIL HAVE MERE! 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar