søndag den 30. oktober 2016

Secret Santa 2016

Det er blevet den tid på året igen - bladende skifter farve, det bliver koldere og vådere og vi længes alle efter sofaen, varme drikke og en god bog. Det betyder også, at det er blevet tid til Secret Santa igen! Der har været virkelig god opbakning de sidste to gange, så jeg håber selvfølgelig vi kan gentage successen. 




Kort sagt går det ud på at man bliver Secret Santa for en anden bogelsker og derfor skal købe og sende en gave. I det her tilfælde skal gaven selvfølgelig være (minimum) en bog. Men det er altså ikke nok at bestille en bog fra Bookdepository eller Saxo og få den sendt til modtageren. Næ nej du, den skal hjem forbi dig, pakkes fint ind og overøses med lir! Det kan være alt fra bogmærker og skøre boglige sager til chokolade eller slik - det er her kreativiteten skal i spil!

Jeg har selv modtaget nogle rigtig lækre gaver de sidste to gange og det lyder til rundt om hos folk at de også har været godt tilfredse.

Hvis det lyder som noget for dig, skal du gøre følgende:

1. Sende en mail til mig på SaHyms (at) gmail (dot) com senest d. 25. november med følgende oplysning:
  • Navn og adresse samt URL til blog/twitter/goodreads/instagram (Gerne alle!)
  • En liste med 10 bøger, som du virkelig har elsket
  • En liste med minimum 10 bøger, som du godt kunne tænke dig at læse (og her er det vigtigt at det ikke kun er nye bøger - variation er vejen frem) - en ønskeliste på Goodreads, Amazon eller Saxo kunne også være et bud
  • En liste over genrer/forfattere/bøger du virkelig ikke kunne tænke dig at læse
  • Desuden må du gerne skrive, hvis du er allergisk overfor noget eller ikke bryder dig om noget, i tilfælde af at din Secret Santa sender slik/chokolade/nødder/andet
  • Andet, du finder vigtigt at fortælle om dig selv (specielle interesser f.eks.)
2. Senest d. 30. november vil du så modtage en mail med din Secret Santa samt dennes svar på ovenstående liste. Herefter har du indtil d. 15. december til at finde den perfekte gave og få den sendt af sted.
  • Det er selvfølgelig vigtigt at personen har pakken inden juleaften for ellers går pointen jo lidt af. 
  • Vedlæg gerne en lille hilsen så man kan se, hvem man har fået pakke fra. 
  • Pakken må max koste 150 kr. PLUS PORTO
    • Vi er jo i den uheldige situation at det er røvhamrende dyrt at sende pakker, men det kan muligvis gøres en smule billigere gennem enten DBA eller GulogGratis så det samlede beløb bliver holdt på omkring 200 kr.
Skriv endelig, hvis der er noget I er i tvivl om eller hvis ovenstående ikke giver mening. Og I må gerne fortælle det videre til alle I kender - jo flere, jo sjovere ;)

12 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at du vil arrangere det igen i år. Jeg glæder mig allerede! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at I gider deltage :D

      Slet
  2. Der er bare SÅ hyggeligt! Jeg kan desværre ikke være med i år, men jeg glæder mig til at følge med alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at der er opbakning - selv fra dem, der ikke kan deltage :)

      Slet
  3. Jeg elsker virkelig det her initiativ! Jeg ved dog ikke, om jeg får råd til det i år, desværre.. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en dyr tid det skal lægge i - måske man skulle holde Secret Summer Santa i stedet haha :D

      Slet
  4. Lyder bare såå hyggeligt og hvis jeg selv var mere til bøger, så havde jeg gerne hoppe med på vognen.. Jeg har selv en #BloggerAdvent igang for 4 år i træk. Det er så hyggeligt at lave noget med andre bloggere i December.

    Knus Jeanette <3 - http://www.jeasblanketanker.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig uendelig hyggeligt :D

      Slet
  5. Uhh, glæder mig allerede :)

    Det var hyggeligt sidste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker den opbakning der er fra jer :D Det er altså hyggeligt at arrangere, når I er så vilde med det :D

      Slet
  6. Svar
    1. Dejligt at du vil være med :D Jeg glæder mig også ;)

      Slet